quarta-feira, 21 de dezembro de 2011

Vintage Dreamland - Prada Spring/Summer 2012 Campaign



Once my sister asked me who my favorite designer was. Without even thinking, the words Miuccia Prada came out of my mouth, and from that day, it was settled, she is my favorite designer. I've talked about what her designs mean to me here on the blog, but I shall share that again. Miuccia puts my dreams and my fantasies on the runway and sends me back to my dream land. Every single time! This American 50's inspired collection is no different. Actually, this is one of my favorites ever. And so is the campaign. I guess it must have something to do with my dream of doing a road trip through the US in a muscle car, stopping for gas in the hot desert...Maybe 2012 is the year! And maybe, just maybe, I'll look as great as these gals! 

The Prada SS2012 campaign was shot by Steven Meisel and features models Meghan Collison, Elise Crombez, Katryn Kruger, Natasha Poly, Ymre Stiekema and Guinevere Van Seenus, the current face of Miu Miu.

Uma vez a minha irmã perguntou-me quem era o meu designer preferido. Sem pensar, as palavras Miuccia Prada saíram-me da boca, e a partir desse dia ficou decidido, ela é a minha designer preferida. Já disse aqui no blog o que é que o dedign dela signifca para mim, mas vou partilhar de novo. A Miuccia põe todos os meus desejos e fantasias na passarela e transporta-me de novo para o meu mundo imaginário. E fá-lo sempre! Esta colecção inspirada no estilo americano dos anos 50 não foi diferente. Na verdade, esta é uma das minha colecções preferidas de sempre. Assim como a campanha. Acho que deve estar relacionado com o facto de um dos meus sonhos ser fazer uma road trip pelos EUA, num daqueles muscle cars americanos e ir parando no deserto quente para atestar... Talvez 2012 seja o ano! E talvez, com um bocadinho de sorte, eu vá estar tão gira como estas miúdas!

A campanha de P/V 2012 da Prada foi fotografada por Steven Meisel e conta com a participação das modelos Meghan Collison, Elise Crombez, Katryn Kruger, Natasha Poly, Ymre Stiekema e Guinevere Van Seenus, a actual cara da Miu Miu.

Sem comentários: