terça-feira, 21 de junho de 2011

Versace For H&M

After Lanvin, Jimmy Choo and many others, it is time for Versace to join forces with the Swedish retail giant, H&M.

The announcement came as a surprise, since Donatella Versace, the creative director of the brand, has claimed that working with H&M was not in her plans. " I respect everyone who does it. But the reason I don't do it is because I work very hard to put the Versace line in the luxury section. I think to put the Versace line in H&M would confuse the brand, " she told New York Magazine back in 2008.

However, today, Donatella showed her enthusiasm for her f/w 2011 collaboration with H&M. "I am thrilled to be collaborating with H&M and to have the opportunity of reaching its wide audience." And added, "The collection will be quintessential Versace, perfect for H&M and Versace fans everywhere. "


After that, and based on the released photos of the collection, I bellieve we should expect lot's of studded leather, bold and colourful prints and very short skirts.

Margareta van den Bosch, creative advisor at H&M shares her feelings about working with the italian brand. " Versace is one of the most important brands of recent times and their collections for H&M will be glamorous and flamboyant - everything Versace stands for.

The Versace for H&M collection will also include menswear with stong tailoring and homewear to add some italian style to your home. It will be in stores on November 17, followed by a pre-spring collection available online from January 19.


I am totally getting a piggy bank just for this collection. Wonder if the Dublin stores will be amongst the 300 that will carry the collection. If not I must book a flight home.

Depois da Lanvin, Jimmy Choo e muitas outras, chegou a altura da Versace juntar forças com a gigante sueca, H&M.
A notícia foi uma surpresa, sendo que em declarações à New York Magazine em 2008, Donatella Versace, directora criativa da Versace, declarou não pretender trabalhar com a H&M. "Respeito quem o faz. Mas a razão pela qual não o faço é, porque trabalho imenso para colocar a Versace na secção de luxo. Acho que juntar a Versace com a H&M ia confundir a marca."
No entanto, hoje, Donatella mostrou entusiasmo por trabalhar com a marca nesta colecção Outono/Inverno 2011. "Estou maravilhada por estar a colaborar com a H&M e ter a oportunidade de chegar ao seu vasto público. E acrescentou, " A colecção vai ser puro Versace, perfeito para fãs da Versace e da H&M. "
Depois disto, e baseado nas fotografias disponíveis, acho que é seguro esperar muito cabedal com tachas, padrões fortes e coloridos e saias muito muito curtas.
Margareta van den Bosch, creative adviser da H&M partilha a sua visão sobre a colaboração das duas marcas. " A Versace é uma das marcas mais importantes dos últimos tempos e a sua colecção para a H&M vai ser glamorosa e extravagante - tudo aquilo que caracteriza a Versace."
A colecção vai também ter uma linha masculina com ênfase no corte das peças e uma linha de decoração para dar aquele toque italiano à sua casa. A colecção estará à venda a partir de 17 de Novembro, seguida de uma colecção pré-primavera, disponível online a partir de 19 de Janeiro.
Vou já juntar um dinheirinho só para esta colecção. Será que as lojas de Dublin estarão entre as 300 lojas que venderão a colecção? Se não tenho de marcar um viagem a casa.

3 comentários:

Ana Novo disse...

EU PRECISO
TU PRECISAS
NÓS PRECISAMOS

Diana Teodoro disse...

Oh yeah! Acho que deviamos fazer uma visita de estudo à H&M!

joana vasconcelos disse...

aiiii eu estou mortinha por ver a colecção!!