quinta-feira, 12 de janeiro de 2012

I'm Back and I Brought Vogues

 Sara Sampaio for Vogue Portugal, February 2012 - She's wearing a Blumarine dress and Prada bag and jewelry / Vestido Blumarine e jóias e mala Prada


There are many things that make a bad blogger, being boring, being too judgmental, copying fellow bloggers... But  there's no bigger blogging sin than sloth. And for that one, I'm guilty.  I haven't blogged for about 3 weeks, so I totally deserve if all of you just mercilessly desert me (drama queen alert).  Even though, blogging is just a hobby, you seem to take me somewhat seriously, so I'll explain the reasons of my absence. I was home, in Portugal, for the holidays and I just immersed myself in my family life, leaving all other obligations behind. It was too much of a joy to be reunited with my family and friends to even think of something else. Such a joy to be reunited with my country, my language, my food and the places that are so familiar. There I cried almost every night, knowing that I had to leave all of them behind. Don't get me wrong. I am happy here in Dublin, but Dublin isn't home. Not yet. And my body reacted to me coming back by presenting me with a cold that has been tormenting me for days, hence the no blogging. 
I've missed so much of the fashion world during this time that it's embarrassing. But nothing can even compare to the time I spent home, specially the precious time I spent with my sister. Fashion time became reduced to Sales, styling my sister, watching Julia Petit's videos on Youtube (here's her website, Petiscos ) with her and to quickly flipping through the Portuguese Vogues from November to January that my mom gave me for Christmas as a joke, a great joke. The day before I left, I got the February issue (above), which is just another masterpiece. So beautiful, you are literally drawn to it. The model is Sara Sampaio, a Portuguese model, who kicks model ass.
Again, I apologize for leaving you, but I'll be a better blogger now. That is, until I go to Portugal again, of course...

Há muitas coisas que fazem um mau blogger, ser aborrecido, ser demasiado crítico, copiar os colegas bloggers... Mas não há maior pecado no mundo dos blogs que o pecado da preguiça. E desse, eu sou culpada. Não escrevo nada no blog há cerca de três semanas, por isso mereço mesmo que desertem todos e me abandonem sem dó nem piedade (drama queen alert). Apesar do blog ser apenas um hobby, vocês parecem levar-me algo a sério, por isso vou explicar as razões da minha ausência. Estive em Portugal durante duas semanas a passar o Natal e Ano Novo e fiquei absorvida pela minha vida familiar, deixando todas as obrigações para trás. Foi uma alegria tremenda estar de novo com a minha família e os meus amigos para sequer pensar noutra coisa qualquer. Foi uma alegria estar de novo no meu país, ouvir a minha língua, comer a minha comida e ver os sítios que me são familiares. Lá chorei quase todas as noites, sabendo que teria de voltar e deixá-los a todos. Não que não seja feliz aqui em Dublin, mas Dublin não é a minha casa, pelo menos por enquanto. Até o meu corpo reagiu ao meu regresso a Dublin, presenteando-me com uma constipação que me atormenta há dias, daí também o não escrever no blog.
Perdi tanto do mundo da moda que até tenho vergonha, mas não há nada que se compare ao tempo que passei em casa, especialmente o tempo precioso que passei com a minha irmã. O tempo dedicado à moda ficou reduzido aos Saldos, a vestir a minha irmã, a ver vídeos da Julia Petit no Youtube com ela (aqui fica o site dela, o Petiscos ) e passar pelas páginas das Vogues Portugal de Novembro a Janeiro que a minha mãe me ofereceu no Natal por graça. No dia antes de vir, comprei a edição de Fevereiro (em cima), que é mais uma obra de arte. Tão linda que a pessoa é literalmente puxada a ela. A modelo da capa é a Sara Sampaio, que na minha opinião, arrasa com muitas modelos famosas por aí. 
Mais uma vez, as minhas desculpas pelo abandono. Vou ser uma melhor blogger a partir de agora. Até ir de novo a Portugal, está claro...

2 comentários:

SymbioticLife disse...

BluMarine? That's a fabulous brand name. I think the dress is femininity personified and almost a piece of walking art. It's good to see you back after having such a great time visiting with your family.

Diana Teodoro disse...

Thanks Rachel!Great to be back!:)